For ei uke siden skulle United Airlines etter planen frakte en gruppe passasjerer med Boeing 777 fra Newark flyplass til Hawaii.
I siste liten oppsto det endringer og selskapet valgte å benytte seg av et fly med mindre kapasitet. Det resulterte i en nedgradering for flere kunder som hadde punget ut for førsteklasseseter.
Ifølge CNN fikk de berørte passasjerene tilbud om å bytte til «Premium Plus». På tross av at enkelte luksusgoder forsvinner, er man fortsatt sikret komfortable seter med god benplass.
Belønning
Når passasjerene står overfor en direkterute på elleve lange timer, skal gulroten riktignok være ekstra saftig for en nedgradering. I United Airlines' tilfelle falt løsningen på å dele ut svimlende kompensasjoner.
- Innimellom må vi bytte flymodell i siste minutt. Når det skjer forsøker vi å gjøre det riktige slik at kundene våre blir minst mulig berørt, sier flyselskapets talsperson, Maddie King, til CNN.
Totalt ni passasjerer skal ha akseptert en kompensasjon til en verdi av drøye 90 000 kroner som belønning for «strevet». Overfor CNN bekrefter King passasjerantallet, men ønsker ikke å kommentere beløpet.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger